CO VÁS ČEKÁ

Zvažujete zda se do projektu Férová škola zapojit a požádat o Certifikát? Netušíte, co celý proces obnáší a jak postupovat? Zde je stručný návod:

1. Napište nám příklad dobré praxe z Vaší školy.

Ukažte nám, rodičům i veřejnosti, že ke každému žákovi přistupujete se snahou o maximální rozvoj jeho potenciálu. Napište nám svůj inkluzivní příběh. Zveřejníme ho na Mapě férových škol.

2. Přihlašte se do projektu.

Chcete ve Vaší škole zvyšovat kvalitu výuky, toužíte po otevřené škole a hledáte podporu? Chcete se stát Férovou školou s certifikátem kvality? Pak vyplňte elektronickou přihlášku do projektu.

3. Domluvíme si schůzku.

Přijedeme se za vámi do školy podívat, společně probereme vzájemná očekávání, podobu a cíle projektu a jistě se domluvíme na oboustranně prospěšné formě spolupráce.

4. Vyhodnotíme současný stav.

Abychom se lépe seznámili s vaší školou a získali přehled o některých aspektech vašeho fungování, provedeme šetření za pomoci "Nástroje pro evaluaci školy v oblasti inkluze".

5. Společně stanovíme cíle.

Výsledky vzešlé z evaluace slouží jako podklad pro naši společnou domluvu na stanovení konkrétních cílů, kterých by chtěla vaše škola v určitém čase dosáhnout.

6. Konzultujeme.

Vaše škola bude mít po dobu spolupráce k dispozici odborného konzultanta, který dle vzájemné dohody podpoří vaše úsilí dosáhnout stanovených cílů.

7. Sdílíme know-how s ostatními.

Vytvořili jste nebo používáte zajímavý metodický materiál, který podporuje inkluzi? Sdílejte ho s ostatními. Abychom podpořili vaši školu a pomohli či inspirovali ostatní, vytvoříme na našem webu profil Vaší školy, kam spolu s videi, fotografiemi a informacemi o Vaší škole materiál umístíme. 

8. Vyhodnotíme spolupráci.

Ve vzájemně dohodnutém termínu dojde k vyhodnocení práce a posunu školy ve společně stanovených prioritních oblastech a cílech.

9. Těšíme se z certifikátu.

V případě, že vaše škola naplnila stanovené cíle a současně splňuje standardy Férové školy, získává certifikát kvality a stává se součástí sítě férových škol.