Konzultantka Férové školy a projektová manažerka
helena.pravdova@ferovaskola.cz
Pro Férovu školu jsem začala pracovat na konci roku 2017. Vážím si možnosti pokračovat v myšlence férového prostředí ve škole, kde se všechny děti budou cítit bezpečně a mají možnost zažít úspěch.
Ve Férové škole mám nyní na starosti projekt financovaný z Evropských fondů a od MŠMT " Rozvojem sociální gramotnosti k úspěchu", díky kterému jsem se seznámila s metodou Feuersteinova instrumentálního obohacování a potvrdilo se mi, že CHYBA je pozitivní, bez ní nenastane úspěch. Při práci s dětmi je podstatné zaměřit se především na kvalitu nikoli na kvantitu učení. Děti jsou našimi učiteli.
Absolvovala jsem Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci. Ve svém dalším vzdělávání pokračuji i nadále. Navštěvovala jsem přednášky Psychoterapeutické fakulty v Praze a účastnila se mnoha seminářů v rámci tohoto studia. Terapeutické znalosti jsem si ucelila absolvováním tří fázového kurzu "Motivační rozhovory a práce s klientem" pořádaného Vzdělávacím centrem I.E.S. organizací Podané ruce - vřele doporučuji :)
Mám osmiletou dceru, která je mým vzorem žít smysluplný život. Díky Férové škole mohu spolupracovat se školami a pomáhat jim v úspěšném vzdělávání všech dětí
Věřím v poslání učitelské profese a mojí snahou je pomoci školám v pozitivním rozvoji této myšlenky.
Konzultantka ve školách
barbara.dobesova@ferovaskola.cz
Ve Férové škole jsem od roku 2017, přestože lze říci, že myšlenkou jsme spřízněni daleko déle. Působím zde jako lektor pro zkvalitňování vzdělávání, kde se snažím dávat podporu pedagogům, ale i motivovat rodiče, aby se o školu více zajímali a zapojovali se. Jako pro sociologa, moje velké téma je spolupráce rodiny a školy.
Věřím, že škola je důležitá, zejména jako potenciál růstu, hojnosti a změny pro budoucí generace. Věřím, že učení může být hrou a radostí, pokud překračuje hranice ega a společenské role, pokud se stane svobodným prostorem sdílení a oslavou jedinečnosti každého lidského života. Mým cílem je kvalitní škola, kde všichni zúčastnění si dovolí být otevření sami k sobě navzájem, respektují se a znají svoje kompetence. I díky tomuto jsem se začala zajímat o PORADNÍ KRUHY a aktuálně je na několika školách rozjíždím.
Mojí Almou mater je brněnská FSS, jí jsem vděčná za hodnoty otevřené a respektující společnosti, kterým věřím. Mnoho jsem se naučila od svých dvou synů, zejména trpělivosti, že vše má svůj čas a vývoj. Velkou učitelkou je mi terapeutka Taťjana Horká, která mě nadchla pro skupinovou práci, sdílení a nenásilnou komunikaci. Práce s pedagogy na polské DSW ve Wroclawi mi dává inspiraci a možnost sdílení zkušeností s aktuálními tématy, které se ve škole objevují. V podstatě každé setkání s pedagogy i rodiči vnímám jako obohacující a nesoucí svůj vlastní význam, ten se pak snažím refektovat ve svoji práci.
Konzultantka pro rozvoj Férové školy a designerka Akademie pro ředitele
Ve Férovce jsem od roku 2017 a mám na starosti Akademii pro ředitele - Škola v kondici. Kromě toho se podílím také na přípravě i realizaci workshopů o kvalitní škole pro děti a dospělé.
Věřím v to, že škola je taková, jaký je její ředitel. Bohužel však ředitelé mají mnoho povinností a velmi málo podpory. A to jsem chtěla změnit. Vytvořili jsme proto roční program, který ředitelům pomůže zkvalitnit školu ve všech důležitých oblastech. Zvolili jsme formát ředitelé sobě, s řediteli pracují jiní ředitelé, protože si uvědomujeme, že přímé zkušenosti z terénu jsou nenahraditelné.
Vystudovala jsem specializaci Technologie ve vzdělávání na oboru ISK Masarykovy univerzity. V oblasti vzdělávání jsem dlouhodobě aktivní, pořádám setkání inovátorů ve vzdělávání pod hlavičkou EduFóra a vedu inkubátor pro vzdělávací projekty Education Hackathon. Od roku 2014 pracuji také jako designér vzdělávání do byznysu ve společnosti Court of Moravia.
Pedagog, lektor DVPP, konzultantka ve školách, konzultantka pro ředitele ZŠ
Ve Férovce se od roku 2010 věnuji zejména podpoře pedagogů na jejich cestě učitelstvím a to zejména v oblastech individuálního profesního růstu, prevenci syndromu vyhoření, komunikaci a vztazích ve třídě i sborovně. Podporuji učitele v pozitivním přístupu a motivaci. Také spolupracuji s rodiči a pomáhám jim nalézt řešení v komunikaci se školou, poradit ve volbě školy v jejich regionu či je podpořit v komunitní činnosti týkající se rodiny a školy. V minulosti jsem pořádala několik školení pro pedagogické pracovníky, poskytla poradenství více jak 70 školám, proškolila na téma vztahy ve třídě přes 1000 žáků a poradila v řešení komunikace se školou více jak 10 rodinám.
Mým cílem je podpora učitele v dnešní škole, který nemusí píchat ukazovátkem do tabule, zkoušet a známkovat, ale provází žáka na otevřené cestě vzdělávání a tato práce ho baví.
Profesně jsem vystudovala Univerzitu Palackého v Olomouci, nejprve magisterský obor s profilací sociálně-zdravotních oborů (pedagogika, psychologie, sociální vědy a zdravotní nauky) a následně doktorát se zaměřením na psychologii osobnosti a syndrom vyhoření. Následovaly různá školení v oblasti pedagogiky, psychologie, komunikace, vztahů a také v oblasti zdravé výživy, fyzioterapii. V poslední době jsou mým velkým tématem Poradní kruhy, které mají neuvěřitelný vliv na klima ve třídě. Velmi ráda školím a píši články do odborných i mainstreamových médií.
Konzultantka ve školách
Vystudovala gymnázium, střední pedagogickou školu a Univerzitu v Hradci Králové, obor speciální pedagogika. Mnoho let působila ve speciálním školství a v Praze a okolí jako učitelka na 1. stupni. Aktuálně vede školu domácího vzdělávání, kde pomáhá dětem znovu nastartovat jejich potenciál. Věnuje se nápravě řeči, přípravě dětí k zápisu do 1.třídy, nápravě SPU a je průvodce vzděláváním domácích školáků a několik let spolupracuje s Férovou školou jako konzultantka, která školám pomáhá projít certifikací.
Metodická podpora
V současnosti na rodičovské dovolené
Své studium jsem zakončila doktorátem z Pedagogiky na MU v Brně. Mám zkušenosti s učením „malých i velkých“. V současné době se však věnuji zejména vzdělávání budoucích pedagogů na VŠ. Spolupracovala jsem na projektech podpory vrstevnických vztahů a prevence patologických jevů ve školství (CHIPS a ŘVV). Moje životní téma je spravedlnost a proto se snaží najít cesty, jak ji lze uplatňovat v běžném životě. V projektu se zabývám teoriemi inkluze, jejím „měřením“, zahraničními inspiracemi a podporou základních škol v jejich inkluzivním směřování.
V současnosti na rodičovské dovolené
V rámci Férové školy se pohybuji od roku 2013, nejprve jako dobrovolnice, od roku 2015 na pozici projektové manažerky. Pro Férovou školu se snažím shánět peníze, propojovat jednotlivé aktivity a podílet se na tvorbě jednotlivých úkolů.
Ve škole/školství se pohybuji velkou část svého života a věřím tomu, že ze školy by děti měly odcházet šťastné a s vědomím toho, co všechno umí. Věřím, že aktivity Férové školy mohou školám pomoci dosáhnout radosti dětí i dospělých (učitelů i rodičů).
Vystudovala jsem Evropská studia, právo a mezinárodní obchod a finance na Masarykově univerzitě. Aktuálně navazuji doktorandským studiem na Pedagogické fakultě MU.