logo akademie pro ředitele škola v kondici férová školaAKADEMIE PRO ŘEDITELE

ŠKOLA V KONDICI

Rozvojový program pro ředitele základních škol, kterým záleží na úrovni kvality jejich školy.

VÍCE O PROGRAMU SE MŮŽETE DOZVĚDĚT NA STRÁNCE: http://www.ferovaskola.cz/akademie-pro-reditele

Naše materiály jsou pro všechny

Naším cílem není pomoci jen 12 účastníkům programu, ale i vám všem ostatním. Proto jsou veškeré materiály zdarma přístupné. Pokud je budete chtít použít pro jinou než osobní potřebu, budeme rádi, když nám napíšte na ferovaskola@llp.cz

Po ukončení akademie vzniknou ještě případové studie, které budou monitorovat rozvoj školy a vám tak nabízet praktický návod, jak rozvinout tu svou. Případové studie zveřejníme v dubnu 2018.

Ing. Vlastimil Jaroš: LEADERSHIP

Trenér, kouč a mentor. Dvacet let pracuje na rozvoji lídrů v ziskovém i neziskovém sektoru. Je členem rady EMCC (European Mentoring and Coaching Council) v ČR. Vlastimil má na starosti leadership linku a bude na každém setkání, a povede vždy první 3 hodinový blok.

SETKÁNÍ Č. 1: LEADERSHIP: QUO VADIS? (stáhnout)

  • výchozí rámec
  • leaderovská pyramida
  • leader vs. manager
  • osobní dimenze leadershipu
     

SEKTÁNÍ Č.2: LEADERSHIP: ROZHODOVÁNÍ LEADERA (stáhnout)

  • plnění strategie
  • rozhodování leadersa
  • síla leadera
  • selhání leadera
  • matice osobního potenciálu
     
  • Matice osobního potenciálu podle Ofmana: Tzv. "core quadrant", jehož autorem je Daniel Ofman, pomáhá lidem pojmenovat a vidět své hlavní jedinečné kvality a nástrahy, výzvy a chování, které v nás vyvolávají alergie/odpor. Matici jsme pro vás přeložili do češtiny (stáhnout), článek vysvětlující koncept (HRFórum), anglické vysvětlující video s anglickými titulkami (Youtube) nebo anglická prezentace (SlideShare).

    Hezkým příkladem za všechny je: přesnost (moje kvalita), perfekcionismus (z toho plyne moje past), přizpůsobivost (z toho plyne moje výzva, kam se potřebuji dostat), chaos (je moje alergie, to je to, co nemám rád na ostatních a může mě to omezovat v práci).

 

SETKÁNÍ Č.3: LEADERSHIP: VIZE (stáhnout)

  • hodnotící rozhovory
  • reakce kolektivu na přehřátí
  • neochota jako symptom týmu
  • předstírané diskuze
  • osobní milníky a rozhodování
  • bod excelence
  • osobní vize
     

___________________________________________________________________

Mgr. Břetislav Svozil, Ph.D.: DŮLEŽITOST LEADERSHIPU A ROZVOJ ŠKOLY - AUTENTICKÝ POHLED ŘEDITELE

Břetislav Svozil je ředitelem laboratorní školy Labyrinth v Brně, jejíž cílem je respektovat individuální potřeby každého dítěte a rozvíjet jeho potenciál na maximum. Její vizí je přinášet a sdílet inovace ve vzdělávání. Břeťa je velmi aktivním člověkem v oblasti vzdělávání, dělá jeden z největších vzdělávacích festivalů v ČR a předává své know how, ať už ze založení nového konceptu školy nebo z dob, kdy byl ředitelem základní školy v Deblíně, kde zavedl koncept místně zakotveného učení.

  • PREZENTACE (stáhnout /100MB/)
  • Zápis ze setkání (ve vývoji)

___________________________________________________________________

Ing. Dana Pražáková, Ph.D.: CO TO ZNAMENÁ KVALITNÍ ŠKOLA?

Aktuálně pracuje v kanceláři ústředního školního inspektora jako odborný pracovník pro koncepci a inovace. Dizertační práci obhájila na Pedagogické fakultě Karlovy univerity v Praze. Má zkušenosti z přímé pedagogické praxe, ale také z koncepční praxe, kdy pracovala pro MŠMT. Byla na pozici gestora, v rámci níž se věnovala koncepci podpory škol z evropských fondů, podílela se na přípravě a vyjednávání OP VVV.

DOPLŇUJÍCÍ ODKAZY:

průvodce kvalitní školou knihaDOPORUČENÁ ČETBA:

___________________________________________________________________

Mgr. Jiří Kopal

Konzultant firem, neziskovek i vzdělávacích institucí zaměřený na vizi, strategii, hodnoty, motivaci lidí a značku. Inicioval vznik Ligy lidských práv (2002) i programu Férová škola (2006). Na výzkumném pobytu v roce 2007 v USA se zabýval desegregací škol.

  • Zápis ze setkání (ve vývoji)
  • NÁVOD: Postup tvorbou vize (stáhnout)
  • NÁVOD: Realizace strategie (stáhnout)