Adam

Publikováno 18. 11. 2015 ZŠ Dačice, Komenského

Zkušenosti: vývojové poruchy chování

Příběh z naší školy

Základní škola Dačice Komenského je organizovaná škola s 1. a 2. stupněm. Formou integrace v běžné škole je začleněno v ZŠ Dačice Komenského momentálně šest žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. S integrací začala ZŠ Dačice přibližně před osmi lety.  

Ve školním roce 2010/2011 nastoupil do 1. r. ZŠ Dačice Komenského chlapec, kterému budeme říkat Adam.  Před nástupem na základní školu, byl Adam již v péči pedagogické poradny. Na začátku druhého ročníku se začali stupňovat potíže ve čtení a psaní a celkové problémy v kolektivu s jeho chováním. 

Od třetího ročníku byl Adam na doporučení PPP veden jako integrovaný, tedy jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami formou individuální integrace. Adamovi nebyla doporučena účast asistenta pedagoga a také snížený počet žáků ve třídě nebyl nutný. Adam si především díky individuálnímu vzdělávacímu plánu vytvořil pozitivní přístup ke vzdělávání a také jeho školní výsledky se zlepšily. Doma se připravuje na školu především s maminkou. Rodina spolupracuje úzce se školou. V hodinách využívá různých kompenzačních pomůcek. Dle pedagogických pracovníků potřebuje k práci především klid a pochvalu, práci rozdělenou do kratších úseků.  Také ve skupinové práci je Adam podporován pochvalou a motivací, čehož se účastní i třídní kolektiv. Krátké třídní úkoly Adamovi pomáhají se soustředit a zároveň mu dávají pocit vlastní potřebnosti ve třídě, kolektivu. Adam se díky úpravě učiva  zlepšil a do školy chodil rád.

Na začátku druhého stupně ZŠ absolvoval Adam se svojí třídou adaptační kurz, kde pro něj byl připraven individuální program.V adaptaci na druhý stupeň se objevily drobné problémy, které však škola ve spolupráci s rodiči aktivně řeší.

Zpět na profil školy