Naše první zkušenost s integrací

Publikováno 1. 2. 2015 ZŠ a MŠ Prameny

Zkušenosti: mentální postižení

Na naší škole již několik let máme sourozeneckou dvojci, která se vzdělává podle ŠVP speciální školy za pomoci asistenta pedagoga...ze začátku jsme měli všichni obavy, jak to zvládneme, ale postupně jsme si na sebe zvykali a dnes mou říct, že jsme se vzájemně obohatili...Když k nám sourozenci přišli, nekomunikovali, byli velice uzavření, špatně snášeli kolektiv...po čtyřech letech zdraví, mají kamarády, dokážou komunikovat s učiteli....je fajn pozorovat, jak se rozvíjejí a vědět, že jsme jim v tom mohli pomoct.

 

Důležité bylo vybrat správně učitele i asistenta....nám se osvědčila kombinace třídní učitelky ženy a asistenta pedagoga muže...také je třeba soustavně pracovat s rodiči dětí ve třídě....vysvětlovat, případně okamžitě řešit střety mezi dětmi...

 

Oba sourozenci mají maximálně dvojky..samozřejmě podle svého specifického ŠVP....myslím si,že děti i jejich rodiče jsou spokojeni s pedagogy i prostředím školy

Zpět na profil školy